Att hålla ångan uppe

I februari är det många som bangar från gymmet. I januari är det smockfullt på parkeringen och vid all maskiner. Nyårslöften står som spön i backen och alla köper ny tröja och börjar kötta på gymmet.

Men februari då? Vad hände där? Det gäller att prioritera träningen. Skriv upp de timmar du ska träna och håll dig till det. Svik inte dig själv.

Det gäller också att belöna sig själv när man klarat av en veckas satta mål, eller månadsmålen. Vad som helst, bara du känner dig nöjd med dig själv.

Vissa har möjlighet att ställa bilen kvar hemma och springa till och från jobbet. Har du 5km dit och 5 km hem blir det en mil om dagen. Då spar man både tid, parkeringsavgift och miljö.

Det finns en kategori som kan träna innan jobbet. Jag har svårt för det. Jag tycker inte att min kropp har vaknat och jag kan inte proppa i mig frukost för att få styrka att gå på gymmet 06,00. Men det är ju bra för dom som kan och orkar.

Dom som har barn kan ju ofta bli stressade för att det inte finns tid över för egen träning. Men om barnen tränar kan man passa på att ta en löprunda under fotbolls- eller dansträningen. Perfekt!

Så visst finns det många sätt att hålla igång träningen på. Det gäller bara att bestämma sig. Det enda som ska sätta stopp för den är sjukdom och det får vi hoppas att vi alla är förskonade för inför 2018!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 svar på Att hålla ångan uppe

  1. jessy skriver:

    Att skriva upp ett schema eller en ”to do”-list är verkligen det bästa man kan göra, för om man inte har bockat av det från listan så känns det ju dumt att man inte har gjort det. Så det tycker jag verkligen är ett bra sätt att prioritera det på 😀

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.