Vad väntar du på ?

Höstmörkret kramar sina fuktiga och blåsig armar runt oss. Många vill bara krypa ner i soffan med en bok, filt och en varm kopp te. Medan andra passar på att promenera och köra styrka på något av alla dessa utegym som ploppat upp.

Nu är det ett jättebra tillfälle att inte börja träna. Corona ligger som en våt filt över oss och kommer troligtvis att sabba jul och nyår för alla som tänkt sig större släktsammankomster. Så det är bara att sjunka ner framför Netflix igen.

Och inte ska man heller botanisera framför grönsaksdisken i affären. Det är bara att grabba tag i lite klyftpotatis i storpack och ett par rejäl köttbitar och blanda upp det hela med lite bea. Grönsakerna får vi ta efter nyår.

Eller så är det ett utmärkt tillfälle att starta nu. Ta på dig gympadojjorna, ingen ser om det är en gammal modell i höstmörkret, och ta en prommis ikväll. Ta en kort runda, bara 20 minuter så kn du orka med en imorgon också. Mjukstarta.

Många tar sig lite vatten över huvudet, köpet skor för flera tusen och går 3 timmar, får träningsvärken från h-t och hamnar i soffan efter första dagen. Att träna och må bra handlar om en livsstil. Inte att köra från 100% till 0%.

20 minuters promenad varje dag i 2 veckor. Sen kan du öka till 40 minuter och köra 3-4 dagar i veckan. Vill du testa att jogga lite kan du göra det några hundra meter, sen gå och sen jogga igen. Mjukstarta, för att humöret, knäna, psyket och kroppen ska följa med dig hela vägen.

Vänta inte längre, ta dig ut i mörkret och glöm inte refelexerna!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.