Lite träningstips – del 1

Jag var i Stockholm och blev filmad när jag sprang för ett par år sen. Här är några av de övningar jag fick med mig. Du som springer, springer du bara eller kör du någon styrka?

Rumpstyrka – fall bakåt med ett ben, främre benet 90 grader, upp med högt knä mellan utfallen. Ta med armarna.

Operanigning – med 5kg i handen som du vrider åt andra hållet.

Liggande höftträning – ligg på armbågen med böjda knän 90 grader, lyft höften upp och sära på benen

Bålstyrka – stå i armhävningsposition, gunga till sidorna, gunga fram och tillbaka, rulla fötterna 10 varv

Bålstabilitet – Stå i armhävningsposition, lyft h arm + v ben, armbåge o knä möter varandra, sen ut igen

Kombinera med styrka så blir det bra resultat

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 svar på Lite träningstips – del 1

  1. Annie Jansson skriver:

    Kul med tips! 🙂
    Jag springer inte, här är det styrka och pw 😉

    Ha en fin kväll 🙂

  2. enna skriver:

    Hoppas du haft en bra onsdag 🙂

  3. Matilda Berlin skriver:

    Så himla bra!! Själv längtar jag enormt efter att våren kommer så man kan börja springa ordentligt igen =) KRAM FINA <3

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.