En femma på lunchen

Härligt att det gick bra idag. Bättre tid sen igår. Jag äter magnesium för att inte få kramp i benen. Det fick jag nästa igår kväll. Många lider brist på just Magnesium och det kan vara idé att fylla på kroppen med det.

Hälsomyndigheterna rekommenderar ett dagligt intag av magnesium på 208 mg för kvinnor och 350 mg för män.

När det gäller barn, så rekommenderar hälsomyndigheterna mellan 80 till 280 milligram per dag, beroende på barnets ålder de yngsta behöver minst.

Magnesium produceras inte i kroppen, utan måste tillföras via kosten. Det finns lite magnesium i många livsmedel. Bland annat fullkorn, spenat, nötter och mandlar, men det det finns inte något livsmedel som enskilt täcker vårt behov i en för övrigt varierad kosthållning.

Därför kan det vara klokt att komplettera med ett kosttillskott. Tar du två kapslar MagnesiMed varje dag, garanterar du att du får i dig tillräckligt med magnesium.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 svar på En femma på lunchen

  1. Annie skriver:

    Har tagit det förut men inte nu ,)

    Ha en fin kväll! 🙂

  2. Matilda Berlin skriver:

    Så himla grym du är ju!! Jag är i alla fall en av dom som lider av brist. Har gjort det sen jag var typ 10 och det märks verkligen så fort jag missar att ta tillskotten. Så ja, stort tips till alla med kramper, hihi! KRAM <3

Lämna ett svar till Annie Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.