Att marknadsföra sitt skrivande – del 1

Jag tänker tillbaka på när jag släppt min första novellsamling. Känslan att åka till det lokala tryckeriet och hämta kartongen. Jag började med 100 st, man kan ju aldrig veta vad om händer och att ha 900 novellsamlingar på vinden är inget man strävar efter.

Redan innan hade jag kontaktat olika föreningar som jag visste hade föreläsare. Det var oftast inga problem att få komma och prata skrivande, vi kom överens om ett datum och en åkte jag dit och pratade.

Jag kontaktade även den lokala bokhandeln och biblioteket och det var inga problem där heller. Kul att de lokala ställena ställer upp. Det var på hösten jag släppte novellsamlingen ”Våning Zero”, och det kom några julmarknader som jag var med på. Ibland gick det jättebra och ibland mindre bra.

Det är kul och nyttigt att möta sina läsare i verkliga livet, man kan få riktigt härlig feedback och det skadar aldrig. Har man kontakter vad det gäller den lokala tidningen och kanske någon radio kan man även kontakta dem. Att prata i radio och bli intervjuad är jättekul, lite underskattat. Även kul att få bli intervjuad och fotad för tidningen. Det kan ju komma ut både digitalt och i pappersform.

Det finns många sätt att marknadsföra sig på och det här är några av dom. Jag återkommer imorgon med fler!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.