Träningstrender

Jag läser om träningstrender och vad som är bra och inte.

Digital träning är ju något som slagit igenom under pandemin. Fördelarna är att du inte träffar andra men det är ju himla trist att stå och svettas hemma på vardagsrumsgolvet. Vi mår mentalt bättre om vi tränar tillsammans och chansen att man tar en extra paus är större om du är ensam.

Rumpträning är ju bra i och med att vi sitter stilla så mycket som vi gör. Man får bättre hållning och även löpningen kan bli bättre av träningen. Nackdelen är att det blir för stort fokus på just rumpan och att den blir större medan de andra muskelgrupperna stannar i utveckling.

Att mäta allt. Visst kan det vara bra att mäta puls osv men varför ska du göra det? Bidrar det till din utveckling eller är det bara ett pillande med appar och mobilen för att få ett break. Vad gör du med det du har mätt? Sätter du upp resultaten på en tavla och analyserar?

Det viktigaste när vi tränar är att vi har kul. Visst, det är inte alltid kul att köra ett bicepspass när triceps värker av träningsvärk. Men resultatet gör att vi fortsätter och att vi tycker det är kul. Vi utvecklas och mår bra helt enkelt.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.