Känns det tungt att börja efter nyår – del 2

Ha en plan för din träning och gör den långsiktig. Tänk inte bara samma dag utan planera in 2 träningar per vecka på gymmet. Och kanske ett par längre promenader utomhus. Tycker man att det är mörkt och halt kan man ju alltid gå på löpbandet på gymmet.

Lär dig att göra övningarna med bra teknik. Prova inte 100 övningar utan nöj dig med ett par för varje muskelgrupp. Det räcker till en början. Det är inte bara musklerna som ska komma igång utan även leder och ligament. Tekniken är viktigare än man tror.

Visst är man trött och seg efter jobbet ibland men det är då man ska gå och träna i alla fall. Givetvis inte om man har en förkylning på gång, men bara lathet får man sopa bort. Man måste kriga på och aldrig ge upp även om det känns segt ibland. Ett träningspass är alltid ett träningspass.

Tänk även på att äta ordentligt. Många äter alldeles för lite och sen när de väl sätter sig vid matbordet lassar de tallriken full och kroppen tar åt sig av allt vare sig det är fett eller socker. Ät balanserat, 5 gånger per dag. Frukost, mellis, lunch, mellis och kvällsmat. En banan och ett ägg passar utmärkt som mellis. I äggulan finns det D-vitamin som vi behöver. ÄT!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.