Går vi på träningsmyterna?

Det finns ett gäng med träningsmyter och många går på dem. Gör du det? Som till exempel att man får sexpack genom att träna magen. Sexpack har vi alla, men det är ju lite fett runt omkring och det är därför rutorna inte kommer till sin rätt. Visst kan vi förbättra rutorna men ska de fram är det matomlägg som gäller.

Eller att vi måste dricka proteindrinkar för att bygga muskler? Inte heller det är sant. Vi klarar oss bra med den mat vi äter. Men givetvis kan en proteindrink var bra att skarva med innan man kommer hem till kycklingfilen.

Inte heller kan vi använda oss av en speciell träningsform för att slippa bulkiga muskler och istället få slanka muskler. Antingen bygger vi muskler eller inte, det finns inga mellanting. Ännu en myt att slå hål på. Dessutom är vi ju genetiskt uppbyggda lite olika.

Har du gått på någon myt?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 svar på Går vi på träningsmyterna?

  1. Ethel skriver:

    Nej, det var länge sen jag tänkte på träningsmyter. Jag har nog alltid tänkt mest att alla som tränar får fina kroppar. Att det är vackert att se en tränad kropp, bara så. Alla är olika, som du säger.

  2. Eva Karlsson skriver:

    Jag har stoppat i mig lite för många proteindrinkar i mina dar. Helt i onödan. Fast man ska ju inte låta det gå allt för långt mellan träning och näringsintag. Men detta på grund av att man direkt efter träning lättare blir smittad av förkylningar och liknande. Tror att det är sant och ingen myt. Vad tror du, Pia?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.