Avlastning tack

Många företag skulle verkligen behöva avlastning. Det är ju många större företag och myndigheter som har det. Men även mindre företag, och varför inte vissa föreningar också, skulle behöva hjälp ibland. Man ringer och ringer och undrar varför det inte finns någon kundtjänst via telefon. Ingen svarar och man blir bara irriterad till slut.

Tänk va smidigt och någon svarade, tog ett meddelande och kunde vidarebefordra det till rätt person. Eller om man fick reda på att personen man sökte var ledig den dagen, eller kom tillbaka på eftermiddagen. Bättre med en trevlig röst i telefonen som ger ett bra svar än inget svar alls.

 

Man kan kalla det för både svarstjänst, telefonisttjänst, svarservice eller telefonpassning. Man tar emot inkommande samtal och svarar med önskad hälsningsfras. Fördelarna är många.

Samtalen kopplas till rätt person, eller be telefonisten ta ett meddelande.

Är man upptagen tas det meddelanden som skickas via e-post, sms eller fax.

Samtalen filtreras effektiv och mycket kan hänvisas till hemsida eller e-post.

Man bestämmer själv när samtalen ska besvaras. det kan vara vid upptaget, efter ett visst antal signaler, efter kontorstid, vid enstaka tillfällen eller hela tiden.

Smidigt eller hur? Tjänsterna är enormt många och kan skräddarsys efter kundens önskemål. Det kn finnas företag med kundtjänstuppdrag där man kn få hjälp med att

Besvara enklare frågor eller ta emot beställningar eller felanmälan.

Man kan även ta emot intresseanmälningar till event eller visningar av bostadsobjekt.

I vårt samhälle idag är vi ständigt upptagna av telefoner, datorer och media med mera. Ljud och bilder surrar i vår vardag i ett högt tempo och det gäller att man är smart nog att se till att avlasta sig själv och företaget med det man kan för att ta tillvara på tiden maximalt. Det här kan var ett toppensätt att få mer tid över, ge bättre service och kunna göra rätt saker i rätt tid.

Något jag kunde ha varit i behov av var hjälp när vi hade en föreställning i januari och alla ringde mig för att boka biljetter. Jag gjorde ett enkelt excelark där jag skrev in namn, datum, antal biljetter och telefonnummer. Det var superbra. Men tänk va bra det hade varit om jag hade fått hjälp med en sån telefontjänst.

Det går dessutom att ha svarstjänster även om man bara har en mobil. Samtalen styrs om och det svaras som man vill. Tillgängligheten och servicen är superb. Dessutom missar man inga samtal.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.