Att träna mycket eller lite?

Jag tränar ganska mycket och tycker det är både kul, skönt och utvecklande. Det finns en FB-grupp som jag gått med i och där läggs det in allt från tips på bra skor, intervallträning och mössor till, tider, kläder och annat. Många av medlemmarna verkar springa huuur mycket som helt och jag undrar hur de hinner med.

Jag har ett långpass, två kortare pass och ett intervallpass varje vecka inbokat, sen lite styrka och dans som jag kompletterar med. Många förespråkar att man ska ha en vilodag då och då. Jag har gärna en vilodag från dans eller styrka men tycker mig ha svårt att vila från löpningen.

Om jag av någon anledning inte hunnit med ett pass, känns det som att jag tappar på en gång. Och att det tar ett par pass innan jag är på banan igen. Det kan vara så att jag inbillar mig det men så känns det.

Du som tränar, håller du med?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 svar på Att träna mycket eller lite?

  1. Ethel skriver:

    För att musklerna ska kunna bli starkare måste man vila emellan, har jag lärt mig. Inte bara en vilodag då och då utan ofta. Fast å andra sidan om man ser till att träna olika muskler olika dagar kan man säkert träna oftare. Tappar i kondition gör man inte på någon dag eller två. Det får nog gå någon vecka. Det är kanske bara en känsla du får.

    Nu för tiden tränar jag tre gånger i veckan och det tycker jag är lagom. Bryter av med promenader. Så här på äldre dagar märker jag att jag behöver vila kroppen mer emellan träningspassen. Fast röra på sig måste man ju varje dag. Så lätt att bli sittande framför datorn. Jag fick en aktivitetsklocka i julklapp. Den säger till när jag suttit för länge. Jättebra!

  2. Pia Widlund skriver:

    Aktivitetsklocka låter toppen! Ja, det är kanske bara en känsla jag får!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.