Att hänga i – del 2

Något man kan ägna sig åt är sociala medier. Basunera ut dina mål och träningstimmar, då blir det svårt att smita undan. Givetvis måste det vara i rätt mängd så man inte tränar ihjäl sig. Men mål som man skrivit ner är svårare att komma undan än mål som bara cirkulerar i skallen.

Man kan även börja träna med andra. Det är ju inte så kul att ställa in ett pass om kompisen står på gymmet eller vid spåret och väntar. Man kan peppa varandra och ge tips och råd. Kan vara mycket värdefult om disciplinen falerar.

Jag har under hösten och vintern uppdaterat min träningsgarderob. Man kan kolla igenom vad man använder och inte. Kasta de urtvättade tröjorna, köp nya skor och nya byxor. Det blir roligare att träna och går kanske både bättre och smidigare med nya skor.

Man ju välja om man vill satsa på löpningen eller själva elektroniken. Jag glömmer aldrig när jag ställde mig på löpbandet samtidigt som en annan kille. Innan han hade stoppat in lurarna i öronen, rattat in rätt musik, plockat fram chokladbiten, lagt en remsa papper på handtaget och organiserat sig så hade jag hunnit springa en å en halv kilometer. Frågan är; ska du träna eller uppdatera FB? Haaa

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 svar på Att hänga i – del 2

  1. jessy skriver:

    haha ja herregud, om man hade uppdaterat varenda gång man varit ute, tränat eller varit på gymmet hade det varit lite väll många statusar på fb haha.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.