Man kan ju spara allt överallt nu förtiden. Jag sparar allt jag skriver på olika ställen. Det är ett måste, annars kan det knasa till sig. För några år sen blev min dator överkörd…ja, ni läste rätt. Helt galet, låg i en väska. Jag hade sparat massor på USB men inte allt och jag gick miste om många timmars arbete.
Det finns många sätt att spara på. Man kan maila till sig själv, olika mailadresser och skriva datum på sista dokumentet om man uppdaterar. Sen kan man ha USB-minnen i mängder och sen kan man spara på andra sätt. Jag läste lite om datasäkerhet och molnsäkerhet. Det verkar riktigt bra och får tydligen plats ganska mycket.
Utvecklingen går framåt och just jag kanske inte behöver spar några gigantiska mängder men det finns det ju dom som behöver och då är det ju perfekt. Det handlar om friktionslös metodik för molnsäkerhet som inte påverkar prestanda, användare eller administratörer. En API-driven molntjänst som kan integreras med DevOps, SecOps och risk/compliance-verktyg. Det gör att säkerheten kan integreras i utvecklingsprocessen för molnapplikationer utan att äventyra flexibiliteten. Tekniken i ett nötskal.
Det är nästan så jag måste kolla vidare på detta och prova. Att kunna spara sina alster som man skrivit och slitit med är jätteviktigt. Jag vet en kväll när jag satt och skrev och hade gjort massor med ändringar i ett manus. Plötsligt var allt borta…. grrr, jag höll på att bli galen. Tänk om jag hade sparat ner allt, då hade jag fortfarande haft det kvar.
Att sätta sig för att skriva och försöka komma ihåg vad man skrev tidigare är omöjligt. Det blir aldrig så bra igen. Därför är det ett måste att kunna spar bra och säkert. Det här verkar vara både och.
Hur sparar du viktigt material?