Hur tränar vi under stress?

Livet går ju upp och ner och ibland när det går ner så funderar man ju på att bara gå hem och lägga sig på soffa, titta på film och äta praliner. Men det är ju något som får en att ”hänga i” ett tag till, även fast man kanske bryter ihop av vissa saker.

Dessutom lever de flesta av oss i ett turboklimat idag. Hur många gånger kollar vi inte på FB till exempel. Vissa på gymmet ägnar mer tid åt FB än åt träningen, inte så effektivt kanske.

Att träna under stressade perioder har för mig varit skönt. Och jag vet att många tycker det är underbart att ”fly” lite hemifrån ibland både vad det gäller dans eller teater. Att bara få andas lite annan luft innan man går in i sin stressbubbla igen.

Ett sätt att minska stressen är ju faktiskt att gå till gymmet eller snöra på sig skorna och ta sig ut för att springa en vända. Det är ju inte så att träningsresultaten blir briljanta under den mest stressade tiden men att göra lite är bättre än att inte göra någonting alls.

Att träna är ju ett sätt, i alla fall för mig, att skaffa energi och kunna orka med en vardag som oftast består av hur mycket som helst. Inte bara jobb och träning utan även, handla, städa, tvätta, lag mat, betala räkningar, hämta paket, rasta hunden, skicka mail osv.

Kontentan av det hela blir att vi bör träna för att hålla näsan ovanför vattenytan, eller hur?

Svett kan vara härligt ibland!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 svar på Hur tränar vi under stress?

  1. Netti Starby skriver:

    Träning är verkligen den bästa medicinen mot stress och ha en fin dag! 😀 Kramis

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.