Enkla träningsprogram

Jag hjälpte ju en kompis igång igår med lite styrkeövningar. Dom kommer här.

Axlar – sittande axelpress på bänk med stång. Tänk på balansen och att luta ryggen mot ryggstödet

Stående hantellyft åt sidan. Tänk på att vinkla upp händerna så handens utsida är lite uppåt. Och böj armarna lite, stå stadigt.

Biceps – stående med stång. Tänk på att låsa armbågarna och sträcka ut armarna i utsläppt läge. Kontakt med muskeln.

Hantelpress med en hantel i taget. Tänk på att låsa armbågarna och sträcka ut armen även här.

Triceps – Liggande på bänk med stång. Tänk på att hålla ihop armarna och ta ner stången till pannan. Och raka armar i upprätt läge.

Stående tricepspress i hiss. Tänk på att luta dig framåt och ta ett steg bakåt så att du kommer i kontakt med triceps när du pressar ner stången. Lås armbågarna även här.

Jag kanske borde fota dessa övningar kom jag på. Om någon vill ta del av dom. Får återkomma. Detta var 3 av de övningar vi började med. Fler kommer.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.