Träningstips innan Tjejmilen

Ibland hamnar vi i en motivaitonssvacka, ja, det kan räcka med att det är mycket på jobbet och vädret är trist. Då kan tröskeln till träning kännas hög. Samtidigt kanske det är då du behöver den som mest, för att ge kropp och knopp ny energi, frisk luft och få njuta av endorfiner. Terese Alvén är en av ledarna i Yeah! Running, hon ger sina bästa tips hur du får till träningen dagar du har bestämt dig för att träna men tröskeln känns hög.

  1. Sänk ambitionen och ge träningen fem minuter. Du orkar motivera dig till att träna i fem minuter, och väl igång, då brukar passet bli längre, då har du redan tagit dig över tröskeln.
  2. Det finns inga dåliga väder … Det slitna uttrycket stämmer faktiskt. Några av mina bästa träningsupplevelser har skett i ösregn, blåst och kallt klimat, det gäller bara att klä sig rätt. Du känner dig så stark när du tränar i tuffare klimat! Ut och testa.
  3. Gör träningen rolig! Välj musik som peppar dig, spring med en kompis, ha på dig något snyggt träningsplagg och välj en vacker springrunda. Alla ingredienser som lyfter din träning är tillåtna.

4. Påminn dig om ditt mål och ditt varför. Du tränar för din hälsa och för att vara snäll mot din kropp. Sedan har du kanske ytterligare anledningar till varför du springer? Påminn dig om ditt #jagspringerför och höj motivationen.

Med rosa strumpor går det bra

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 svar på Träningstips innan Tjejmilen

  1. Superbra tips 🙂 Detta med motivation kan vara svårt ibland

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *