Håll i motivationen i höst

Fick mail från Runners World där dom skriver om att hålla motivationen uppe under hösten. Det kan ju vara så att man har gjort sina stora lopp under året och vill varva ner lite efter att ha presterat det man ville. Men gör man längre uppehåll är det desto jobbigare att komma igång igen under våren, tro mig jag vet. Runners World ger flera bra exempel på pass för att variera.

Istället för att göra ett vanligt pass kan man lägga in en fartökning på 15-20 minuter i mitten av passet. Då tvingas man ändra löpsteget en aning och får annan belastning på musklerna.

Man kan även avsluta långpasset med en kortare fartökning på 10 minuter. Bra sätt att bevisa att man kan klara av att öka farten ytterligare.

Man kan variera och lägga in fartökningar var femte eller var tionde minut under långpassen. Det är bara fantasin som sätter gränser.

De tipsar om flera lopp som kommer den närmsta månaden.

6 oktober – Tjurruset, Nattruset, Kalvruset, Stockholm

Varvetmilen i Eskilstuna

Världens Barnlopp i Kalmar

Det viktigaste är att vi springer och håller igång – eller hur!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 svar på Håll i motivationen i höst

  1. Angelica skriver:

    Så härligt att få lite tips!

  2. Matilda Berlin skriver:

    Guuu vad bra tips! Det ska jag verkligen ta med mig nästa gång jag är ute och springer =) KRAM <3

  3. Dixi Wonderland skriver:

    Snällt av dig att dela med dig av tipsen 🙂

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *