Quick-fix

Jag får massor av mail från olika ställen och det dräller av tips för att komma igång med träningen inför hösten. Jag fattar inte riktigt vad just hösten har med träning att göra. Ska man träna gör man det väl året runt och speciellt på sommaren när man är ledig och har all tid i världen. Dessutom är man ofta utvilad och har haft en rejäl sovmorgon.

Det märks alltid att många börjar träna på hösten eftersom gymmets alla parkeringsplatser är upptagna och man får parkera långt ifrån. Men sen troppar det av efter ett par månader och det känns bra.

Jag efterlyser reportage där man talar om hur man ska hålla ångan uppe, hur man ska orka fortsätta träna efter ”Quick-fixen” som oftast är på 3 veckor. Vem bryr sig om vad som händer när träningsprogramet är klart? Vem peppar dig då?

För det är ju när vi gör träningen till en livsstil som vi mår bra, lever friskare och sover bättre. Maten förbränns på ett smartare sätt och vi håller oss friska. Frågan är bara hur vi tar oss dit?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 svar på Quick-fix

  1. Sussi skriver:

    Efter jul brukar det öka drastiskt med tillfälliga tränare med 😉
    Jag hade precis fått igång ett bra träningsschema. 1-2 gånger i veckan så gjorde jag illa knät. Jag har tidigare dragit av ledbandet i vänster knä men det har läkt rätt bra så jag har varit stabil i knät några år. Men tyvärr så ”förstörde” jag det för 1 år sen ungefär. Nu är jag väldigt ostabil och det gör det väldigt svårt att träna tyvärr. Jag älskade gruppträningar som step och aerobics och zumba men det är omöjligt nu 🙁

    • Pia Widlund skriver:

      Simning kan jag rekommendera, bra träning för hela kroppen. Trist när man gör sig illa, då tappar man stinget!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *